Zpět

Co je dobré vědět, než objednáte firemní košile s logem

Počet shlédnutí: 155

Jak objednat nejvhodnější pánské a dámské košile do firmy ke spokojenosti vedení & zaměstnanců. Odpovědi na všechny otázky, které byste si měli položit při výběru firemních košilí s logem jsme shrnuli do tohoto komplexního návodu. Čerpáme z vlastní zkušenosti s výrobou košilí s logem pod naší značkou SmartMen i ze zkušeností s distribucí firemních košilí zahraničních značek od roku 2011. Cílem návodu je zefektivnit proces objednání firemních košilí ke spokojenosti všech zainteresovaných stran.

Co je dobré vědět, než objednáte firemní košile s logem

Pro management, obchodníky i celé obchodní týmy, reprezentatny na výstavách a veletrzích, ale i pro recepční a administrativu i OSVČ nejen ve finančních službách a mnohé další, kteří chtějí reprezentovat sebe i značku, se nabízí se čas od času poohlédnout po firemních košilích s logem.

Na rozdíl od ochranných pracovních oděvů a pomůcek, jejichž pořízování je ve firmách dlouhodobě nastaveno a automatizováno, se výběr a pořízení firemních košilí, uniforem a oděvů typu formálního nebo semi-formálního dress code, řeší ad hoc a pro odpovědnou osobu se stává denní noční můrou. Díky vlastní zkušenosti s komunikací se zákazníky Vám pomůžeme se zorientovat v příležitostech a úskalích pořízení firemních košilí pro Vaši firmu.

Pokud naleznete odpověď nebo si ve firmě uděláte vlastní názor na níže uvedená témata, pak zvládnete pořízení firemních košilí efektivněji, levněji, dle očekávání vedení i ke spokojenosti zaměstnanců.

Pánské a dámské firemní košile s logemZa jakým účelem & pro koho pořizujeme košile s logem

Na trhu košil pro firmy naleznete širokou škálu výrobků v cenových hladinách od Kč 300 po Kč 1.500 bez DPH (vše konfekce). Pokud se pohybujeme v tomto cenovém intervalu, výše ceny často odpovídá kvalitě. Podobně jako u ochranných pracovních oděvů za nižší cenu získáte nižší kvalitu, měřeno nejčastěji složením materiálu a gramáží látky, případně designem. Za vyšší cenu získáte naopak přímou úměrou vyšší kvalitu. Na rozdíl od segmentu (fast) fashion pro maloobchodní trh, kdy mezi výší maloobchodní ceny a nabízenou kvalitou často neexistuje přímá úměra.

Pro uvedené tvrzení o efektivitě B2B trhu s firemními košilemi máme několik vysvětlení: (i) Zájem specializovaných výrobců na pravidelných a dlouhodobých dodávkách pro korporátní segment, (ii) Profesionalizace nákupčích na straně zákazníků, (iii) Výhodnější velkoobchodní ceny určované poptávaným objemem.

Tip: Orientace ve kvalitě firemních košilí podle nabídkové ceny je s vysokou pravděpodobností vhodným nástrojem pro naplnění Vašich očekávání.

Košile a halenky pro restaurace, hotely & obchody a služby

Firemní košile v levnějším cenovém pásmu, dejme tomu od Kč 300 do Kč 700 bez DPH jsou spíše vhodné pro provozy typu restaurace, hotely, obchodní řetězce a související služby. Firma poptává pravidelně větší množství oděvů pro personál na pozici číšník, servírka, recepční, administrativa, prodejce nebo odborný prodavač v obchodním řetězci.

V této cenové hladině lze získat kvalitní košili ze 100 % bavlny nebo z moderního materiálu bavlna s příměsí elastanu pro neomezený pohyb. Košile nejsou s nemačkavou úpravou, ale lze je prát v automatické pračce a žehlit na vyšší teploty. Gramáž košile by neměla poklesnout pod 100 gramů na metr čtvereční látky. Doporučená hustota látky pro příjemný omak, (ne)průsvitnost látky a optimální tepelnou pohodu se pohybuje mezi 110 gr./m2 až 120 gr./m2 bavlněné látky.

Tip: Z vlastní zkušenosti materiály s převahou umělých vláken - polyesteru zcela nedoporučujeme. Nižší pořizovací cena je vykoupena nepohodou při nošení a údržbě. Zejména v letních měsících nevhodné pro celodenní nošení. Zeptejte se případně Vašich zaměstnanců na jejich zkušenost.

Výhodou košilí v tomto segmentu je duální koncept, zejména u specializovaných značek jako jsou Russell, James Nicholson, Sol's, B&C Collection, Kariban, TeeJays. Duální koncept znamená u každého typu oděvu pánskou i dámskou variantu ze stejného materiálu, ve shodné barvě i designu. Nemusíte tak pracně kombinovat a dohledávat pánské a dámské oděvy zvlášť.

Nevýhodou (levnějších) košilí je ušití pouze v jediném střihu. Nejčastěji se jedná o tradiční rovný střih, který statisticky padne většině mužů i žen. Jeden střih znamená také jedinou délku rukávu, což u nadprůměrně vysokých osob nemusí dobře fungovat. Tento nedostatek lze ve tvoření firemního dress code a v praxi vyřešit vyhrnutím rukávů, objednáním košile s krátkým rukávem. Pro ženy se nabízí častá varianta košilí s 3/4 rukávem

Tyto košile se většinou nenosí do obleků ani kostýmků ve stylu business formal. Styl nošení je s kalhotami, džínami ve stylu smart casual nebo casual. Levnější a jednodušší alternativou jsou Polo trička s krátkým rukávem s cenou od Kč 200 bez DPH.

Nabídka jednobarevných košilí v paletě barev je široká. Rovněž výběr ze vzorů, nejčastěji kostek je široký. Většina košilí je nabízena v základních barvách bílá, světle modrá, černá a růžová. Některé typy košilí obsahují i 16 barevných variant.

Košile a halenky pro management, obchodní týmy & reprezentaci

V začátcích vlastního podnikání jsme se u dodavatelů a výrobců košilí potýkali s požadovanou kvalitou i za cenu vyšší pořizovací ceny, nedostatečnou škálou velikostí a variant délek rukávů a dostupnosti střihů. Zejména nedostatečné nabídky moderního sřihu Slim fit.

Logo pánské košile SmartMen česká výrobaV prvé řadě jsme kolekci košilí naší značky SmartMen rozšířili o zakázkové šití privátních kolekcí pro firmy. Jedná se o šití konfekce pánských i dámských košilí dle zadání zákazníka. Zákazník si vybírá materiál ze vzorníků a společně ladíme design. Jedná se o vysoce kvalitní košile ušité v Česku. Nicméně díky minimálnímu množství v zakázace jsme schopni snížit cenu za košili z běžné ceny v eshopu Kč 1.290,- s DPH na Kč 700 až 800 bez DPH. V ceně josu zahrnuty střihy Slim fit a Regular fit i prodloužené délky rukávů. Více o výhodách a nevýhodách šití firemních košilí v dalších odstavcích.

S preferencí flexibility, pravidelnosti a rychlosti v dodávkách ale i dostupnosti vzorků firemních košilí na zavolání se nám pro většinu firemních zákazníků jeví jeko optimální řešení pořízení kvalitních nežehlivých košilí německé značky ETERNA. Pánské košile ETERNA jsou pojmem v nežehlivých košilích. Šijí se převážně na Slovensku, ale i v Rumunsku. Zatím jsme nenarazili na košili ETERNA ušitovu v Asii, kde se šijí všechny levnější firemní košile zahraničních značek.

Logo nežehlivé košile ETERNAVýhodou košilí ETERNA je specializace na nežehlivé látky nebo látky pro snadné žehlení. Při zajištění oblečení pro celé týmy je hlavní výhodou výběr ze 4 střihů a 5ti délek rukávů u pánských košilí a 2 střihů u dámských košilí. Pokud se pánské košile ETERNA prodávají online nebo v kamenných obchodech od Kč 1.500,- do Kč 2.500,- s DPH, potom pro firemní zákazníky lze získat zajímavé množstevní slevy a pořídit pánskou košili ETERNA již od Kč 1.000,- bez DPH. Dámské ETERNY jsou řádově o stokoruny dražší. Konečná cena, respektive množstevní sleva, je zejména u dámských košilí a halenek ovlivněna spíš nižším požadovaným množstvím. 

Ze zkušenosti v oboru firemního dress code v prémiovém segmentu firemních košilí převládají pánské košile. V segmentu "pracovních" košilí a uniforem v nižších cenových hladinách převládají dámské košile - pro segment restaurací a služeb.

Pánské firemní košile s logemDámské firemní košile s logemPotřebujeme jenom pánské, nebo i dámské košile

Výběr a možnosti v sekci pánských košilí je širší ale i jednodušší než v dámských košilí, respektive halenkách. Často se setkáváme s poptávkami od firem pouze na pánské košile. Nezřídka je ale důvodem pro opominutí ženského osazenstva ve společnosti obava z výběru vhodného typu dámské košile, velikosti a vkusu zaměstnance. Obecně potřebné počty dámských košilí v poptávkách bývají nižší a firmy si nechtějí pro pár košilí komplikovat výběr.

Pokud se rozhodnete zahrnout do výběru také dámské košile, potom požadujte výše uvedený Duální koncept v konkrétní cenové nabídce. Pokud se budete snažit barevně sladit dámskou a pánskou košili od dvou různých výrobců, nebo i podle popisu shodnou baru (platí také pro bílou a světle modrou barvu) od stejného výrobce zjistíte, že barevný odstín se může lišit. Odstíny látek od jednoho výrobce se mohou lišit už jen odlišnou šarží vyrobené látky.

Východiskem může být vybírat dámské košile zcela nezávisle a barvou i stylem košile odlišit mužské a ženské osazenstvo. Jistá uniformita oblečení bude zachována umístěním výšivky firemního loga na stejné místo (nejčastějí levý límec).

Pokud je potřeba zachovat úplnou uniformitu, doporučujeme použít nebo vyhledat dámské i pánské košile ušité z identické látky. Tím si zajistíte shodný barevný odstín. Střih obou typů košilí se bude v detailech lišit. Namátkou připomínáme pravo-levé a levo-pravé zapínání. Pokud výrobce neuvádí tak zvaný Duální koncept, potom primárně vybírejte dámskou variantu a k ní dohledejte pánské varianty, které budou v nabídce nejspíš v podstatně širší škále výběru.

Konfekce vs. Košile na míru (přesněji Made-to-Measure)

Nechat si ušít košile na míru nebo konfekci?Ze zkušenosti víme, že pokud máme obléknout 10 mužů, tak vždy alespoň jeden potřebuje prodloužený rukáv a optimálně i prodlouženou délku košile. Ne zřídka se ve stejné skupině navíc najde jedinec, který obsolutně nezapadá do konfekčních velikostních tabulek. Ani se často nejedná o atipycký obvod v pase, ale o šířku krku a v ramenou. V segmentu již ušitých konfekčních velikostí se jedná o neřešitelnou situaci. 

Pokud dotyčnému dopřejeme ušití košile na míru, jedná se o nesystémovou komplikaci, precedens a teoreticky o zdroj závisti ze strany ostatních kolegů. Kvalitativně se již v obecné nabídce látek krejčovského salonu bude jednat o kvalitnější materiál. Zpracování bude dle standardu "haute couture" daného krejčího. Na první pohled se košile bude lišit.

Cenové nabídky košilí na míru, presněji řečeno Made-to-Measure ušití dle několika naměřených parametrů, Vás nalákají na ceny "již od Kč 1.500,-". Problém ale tkví v tom, že se nikdy na uvedenou cenu dle vlastního výběru  látky a designu nedostanete. Obvyklá cena ušití košile na míru činí Kč 2.000,- až Kč 3.000,-. Tímto se stane uvedená košile 2x ale i několikanásobně dražší, než konfekční velikosti pro ostatní zaměstnance.

Při zakázkovém šití firemní kolekce pod naší značkou SmartMen jsme situaci obecně vyřešili jednotným paušálním příplatkem Kč 500,- bez DPH k běžné ceně košile (ano, šijeme v Česku). Zákazník dodá vlastní základní míry a podle nich ušijeme "košili na míru" jinak identickou s ostatními konfekčními košilemi v zakázce v našich střizích Slim a Regular. V požadovaném minimálním množství 50 ks konfekčních košilí se tento náklad umoří jak na straně zákazníka, tak na naší straně. Pokud bychom měli oblékat basketbalový tým, potom bychom museli zvolit poněkud jinou cenovu strategii:).

Konfekce ušitá firmě na míru vs. Košile skladem & z katalogu

Kdy je vhodné nechat ušít košile a kdy nakoupit konfekci sklademZákazníci se na naši značku pánských košilí SmartMen v prvé řadě obracejí s poptávkou na ušití sady firemních košilí podle jejich představ. Velké části těchto zákazníků jejich záměr rozmluvíme a přesměrujeme je na nabídku již ušitých konfekčních košilí, které máme skladem a které můžeme kdykoli přiobjednat od distributora, nebo přímo od výrobce.

K nevýhodám ušití privátní kolekce firemních košilí patří relativně vysoké minimální množství košilí v jednom šití. Naší podmínkou je nejméně 50 košilí (střih Slim a Regular celkem) a nejméně 5 ks košilí od jedné velikosti a střihu (např. velikost 41 Slim fit). Pánské zvlášť, dámské zvlášť - odlišné střihy. Pokud na požadovaný počet zákazník jednorázově dosáhne při úvodní zakázce, je potřeba s uvedeným množstvím počítat i pro každé další došívání - pro nové zaměstnance, běžná obnova oděvů apod. Podle našich zkušeností se šití košilí "firmě na míru" vyplatí pro nejméně 100 zaměstnanců, kdy každý obdrží alespoň 2 košile. Většinou se jedná o řetězce restaurací a hotelů a nadnárodní korporace, kdy je objednávka rozdělena na více závodů a také do zahraničí.

Délku realizace šití zakázky sdělíme zákazníkovi předem dle aktuálního vytížení výrobních kapacit. Běžná dodací lhůta jsou 2 až 3 měsíce (ano, šijeme v Česku). Dle odsouhlaseného a zvoleného materiálu a designu košile umíme ušít vzorek, jehož cena se pohybuje okolo Kč 2 tisíce. Jedná se prakticky o šití jediné košile na míru. 

Zákazník při šití košilí na míru firmě získá jedinečnou košili dle vlastního designu, všech detailů a různých vychytávek. Při konstrukci košile a halenky Vám ochotně poradíme. Cena za 1 ks navíc není nijak vysoká. U běžných společenských košilí s dlouhým rukávem z kvalitní 100 % bavlny s úpravou pro snadné žehlení se cena pohybuje okolo Kč 700,- bez DPH. Relativně nízká cena je dána úsporou z rozsahu vzhledem k požadovanému minimálnímu množství.

Při výběru košilí a halenek z našeho eshopu a katalogu výrobců přesně vidíte, jak bude košile vypadat. Objednání vzorků k vyzkoušení je otázkou jednoho týdne. Vzorky zapůjčíme zdarma. Zaměstnanci si mohou vyzkoušet velikosti předem. Zákazník si může vybírat z více vzorků najednou a košile si "osahat". Minimální množství pro objednávku jsme stanovili na 1 kus:). I malé firmy a OSVČ mají možnost se obléknout do firemních oděvů. Flexibilita v dodávkách a rychlost dodání patří k hlavním výhodám při volbě skladových košilí. 

Vlastní představy o firemní košili ale musí jít stranou. Je potřeba si vybírat z již daných barev, materiálů a designu košilí. Střihy a velikosti jsou také dané. Rukáv již nelze prodloužit, ale umíme vám udělat z košile s dlouhým rukávem košili s krátkým rukávem:). V nabídce našeho eshopu a v katalozích dodavatelů procházíme více než 300 položek košilí skladem. Je z čeho vybírat. Často je těžké si vybrat. Potom radíme, nedělat z výběru žádnou vědu. Jsou to jenom košile.

Kam umístit logo a jak

Výšivka jména na oděvyNa košile se nejvíce hodí vyšívané logo. Na rozdíl od potisku, který se běžně používá na hladká trička, je elegantnější a trvanlivější. Vyšívaná loga vydrží nekonečně mnoho pracích cyklů. Potisk se časem smyje nebo vybledne. Výšivkou nelze vytvořit takový detail, jako v tisku. Je možné použít najednou i 15 barev, což na obvyklá firemní loga stačí. 

Loga, která u firem většinou tvoří stylyzovaný název společnosti, nejčastěji umísťujeme na levé límečky. Co se týče tvaru, vhodnější jsou podlouhlé tvary, tj. text. Optimální délka loga na límeček je do 10ti cm s výškou do 2 cm. Čtvercová loga bychom doporučili umístit na levou náprsenku, nebo levý rukáv. Na kapsičku nelze vyšít logo, pokud je již košile ušitá. Firmy si nechávají umístit loga na límečky a případně na levé náprsenky. Restaurace & hotely preferují rukávy.

Jmenovky a inciály

Na oděvy lze nechat vyšít cokoli. Pro naše i Vaše potřeby jsme si nechali zpracovat do vyšívacího programu dva typy písma - psací a tiskací. Jakékoli oděvy od čepic, přes trička po košile a kuchařské rondony jsme schopni levně a rychle - bez počáteční investice do vlastního vyšívacího programu - nechat opatřit jmenovkami a libovolným textem. V některých oborech se nabízí možnost opatřit jménem i košili, aby zákazník věděl, jak má zaměstnance oslovit.

Jak vybrat správnou velikost a střih košile pro muže & ženy

Infografika jak se změřit na pánskou košiliTrendem posledních let v odívání je zeštíhlování. Každý bych chtěl košili Slim fit. Snižují a zmenšují se límečky a zužují se kravaty. Ne každý má ale na střih slim fit postavu... Pro firemní košile není důležité, v jakém jsou střihu, ale aby dobře seděly všem zaměstnancům. Větším problém představují spíš větší a objemnější košile, které přebývají kolem pasu a tvoří volány přes ruce, než vypasované košile, které nelze dopnout u límce. Zvláštní péči je třeba věnovat délkám rukávů pro mužské postavy okolo 190 cm. 

Konfekční velikosti se dle evropských standardů šijí na výšku postavy 182 cm u mužů a 170 cm u žen. Prodloužená délka se šije na postavy 194 cm pro muže a 176 cm u žen. Zkrácené délky platí pro muže s výškou 170 cm a 158 cm u ženy. 

Dámské košile a halenky se v prodloužených délkách rukávů vyrábí velmi velmi zřídka. Flexibilitu u žen je potřeba chytře vyřešit například tříčtvrtečními rukávy a dlouhými rukávy se zahnutou manžetou, kdy lze upravit míru zahnutí, případně nechat manžetu volně. 

Pro muže je nabídka prodloužených košilí v nižším a středním cenovém segmentu také minimální. Tyto košile jsou ušity v jednom střihu a s jednou délkou rukávů pro střední výšku postavy. Pro variabilitu v délkách rukávů a rozmanitosti střihů je potřeba poptávat v prémiovém segmentu ve velkoobchodních cenách okolo Kč 1.000,- za košili. Například německá značka kvalitních nežehlivých košilí ETERNA nabízí pro segment firem pánské košile ve 4 střizích a 5ti délkách rukávů. V dámských košilích pak 2 střihy a výběr z krátkého, 3/4 a dlouhého rukávu.

Podívejte se na krátká názorná videa, jak změřit délku límečku a obvod hrudníku košile (zvuk nepotřebujete)

Zdroj: ProperCloth.com

Košilová konfekce se pro firemní zákazníky šije v jednom univerzálním střihu, který je u mužů i žen pouze mirně projmutý v pase. Tyto košile dobře padnou většině, ale rozhodně ne všem zaměstnancům. Pokud požadujete 100 % spokojenost se střihem, velikostí a délkou rukávu, pak si rozpočet na košile a halenky upravte na částku od Kč 1.000,- za košili. Pro vybrané jedince pak částku přes Kč 2.000,- za košili na míru.

Riziko nesprávné velikosti košile zaměstnanců eliminujete jednak přeměřením těch, kteří si nejsou jisti. Také doporučujeme přeměřit košili, která Vám nejlépe sedí a porovnat naměřené hodnoty na tabulku velikostí firemní košile. Přesnějším ale zdlouhavějším řešením je vyzkoušení vzorků několika velikostí jak u mužů, tak u žen.

Tip: Více než 1/2 maloobchodních nákupů pánských košilí uskutečňují ženy. Nepředpokládejte tedy, že pokud se kolegů-mužů dotážete na velikost a střih jejich košile, že to budou vědět.

Jaký typ košile zvolit - Formal vs. Casual

Zkuste si odpovědět na následující otázky: Je Vaše firemní kultura nastavena spíš formálně, nebo volně? S kým se setkávají Vaši reprezentatni? V jakém prostředí se pohybují? Nosí kravaty a obleky? Jak se nyní oblékají, když je nikdo do ničeho nenutí? Co se týče košilí, košilových halenek a halenek, budete si pravděpodobně vybírat ze stylu Business Formal nebo Smart Casual.

Společenské košile s dlouhým rukávem

Formální společenské košile a halenky se hodí k oblekům a kostýmkům. Budete si vybírat z jednobarevných košilí bez vzoru mezi bílou a světle modrou barvou. Dlouhý rukáv je jedinou možnou variantou jak pro muže, tak pro ženy. V tomto typu a barvách budete mít nejširší výběr co do značek, materiálu, střihů, kvalit a cen. 

Zejména na čistě bílé košile nebudete mít problém s umístěním jakéhokoli tvaru a barvy loga. Bílá ladí ke všemu ostatnímu oblečení a doplňkům a zrovna tak nijak nepůsobí rušivě žádné logo. U vzorovaných a barevných košilí se budete muset zamyslet na celkovém dojmu s ohledem na konkrétní tvar a barvy firemního loga.

Business formal dámská košile s logem SmartMen.czBusiness formal pánská košile s logem SmartMenSmart casual košile pro ženy s logemSmart košile pánská s firemním logem

Smart košile pro muže i ženy

Uvolněný styl smart casual (business casual) vykazuje v posledních letech vysokou dynamiku a proniká jednak do korporátních dinosaurů i do malých firem. Zaměstnanci tento firemní dress code snáze a raději přijímají, přestože má svoje psaná i nepsaná pravidla. Košile, svetry, kalhoty, polo se zaměstnancům dobře kombinují, nijak je neomezují cestou do zaměstnání i po celý den v kanceláři, na cestách nebo u zákazníků. K zákazníkům mají blíž.

Košile a halenky lze vybírat z jednobarevných vzorů v pastelových barvách vínová, tmavě modrá - nejoblíbenější korporátní barva, černá, hnědá... K jednobarevných košilím se výborně hodí moderní kontrasty - barevné a vzorované látky na vnitřním límci, manžetě i léze. Nápaditější vzory typu 2 až 3 barevných proužků a kostek nejsou vhodné pro každou firemní značku. V oblasti služeb, gastronomie a pro střední a malé firmy představují vhodnou a vítanou možnost, jak odlišit personál a značku od konkurence.

Pokud se rozhodnete pro barvy a vzory na firemních košilích, potom si zkuste představit nebo nechat vizualizovat košili s firemním logem. Často dospějete k názoru, že jednobarevná (bílá) košile je nejvhodnějším řešením.

Jaké materiály vybrat z pohledu komfortu a údržby

Z vlastní zkušenosti a ze zkušenosti zákazníků doporučujeme minimální podíl bavlny 95 %. Prakticky upřednostňujeme 100 % bavlněné košile a bavlněné košile s příměsí elastanu, který zpravidla nepřesahuje podíl zbylých 5 %. 

Bavlna je velice příjemným materiálem na omak i pro příjemný pocit a tepelnou pohodu. Prémiová česaná bavlna na první pohled vypadá skvěle, elegantně a kvalitně. Levné bavlny kazí jinak dobré jméno díky náchylnosti k mačkání. Pokud máte omezený rozpočet na firemní košile, klidně zvolte méně kvalitní bavlnu pro ležérní košile s krátkým rukávem. Vyhnete se zmačkání na kritických partiích v loktech. 

Bavlněné košile lze prát v automatických pračkách při teplotách 30 až 40 stupňů Celsia. Většinu košilí je potřeba vyžehlit. Nežehlivé košile nebo košile s úpravou pro snadné žehlení stačí jednou lehce přežehlit na nižší teplotu. Každá košile, aby vypadala jako vyžehlená, musí být vyžehlená. Pouze prémiové Non Iron košile se při správném věšení nemusí žehlit.

Stretch bavlna, tj. bavlna s nepatrným přídavkem elastického vlákna (elastan, lycra, elastodien), dokáže neuvěřitelně zvýšit kvalitu a praktičnost i kvalitní bavlněné látky. Příjemná elastičnost je zajištěna i 2 % přímesi. Košie je tak pružná a lépe drží tvar. Nejoblíbenější stretchové látky jsou použity na přiléhavé Slim střihy a na dámské košilové halenky.

Levnější košile s převahou polyesteru nebo jen příměsí na jednu stranu šetří firemní rozpočet. Pro zaměstnance jsou ale nejen při nošení ale i při údržbě noční můrou. V letních měsících venku i v kancelářích se rovná nošení polyesterových košilí chození v igelitu. Pokud firma nebo často restaurace požaduje "umělou" košili z důvodu úspory nákladů, raději doporučíme bavlněné polo tričko, které cenově vyjde shodně a zaměstnanec jej spíš ocení.

Za jak dlouho obdržíme nové firemní košile s logem

Jak dlouho trvá dodání firemní košile s logemNedávno jsme si vyhodnocovali dobu trvání realizace zakázky od prvotního kontaktu po doručení hotových košilí s logem. Měli jsme totiž pocit, že to všechno trvá velmi velmi dlouho. A trvá. Přitom závazné cenové nabídky košilí a ostatních oděvů s logem zasíláme nejpozději následující pracovní den po přijetí poptávky, resp. od prvotního kontaktu. V nabídkách uvádíme konečné ceny dle počtu a typu košilí v potenciální zakázce. Dále dodací a platební podmínky včetně cen za výšvku loga, pokud již máme k dispozici.

Zpětná vazba od zákazníka buď s doplňujícím dotazem, nebo s konkrétním dotazem na zaslání vzorků košilí skladem (u nás nebo u výrobce) se k nám dostane také takřka obratem, nejdéle do pěti dnů. Následující 1 až 2 dny probíhá upřesňující komunikace, která je důležitá pro případné zúžení výběru nabízených variant apod. Vzorky košilí skladem zapůjčujeme zdarma. Termíny dodání se liší značka od značky. Zákazník si vyzvedává vzorky košilí za 5 pracovních dnů, ne později než za 10 pracovních dnů.

A pak je několik týdnů klid. Nejméně 2 týdny se nikdo neozývá. Není výjimkou zkoumání a interní diskuze nad vzorky košilí i měsíc. Schvalovací proces v demokraticky a liberálně řízených firmách funguje nejprve tak, že je potřeba nejprve najít shodu mezi samotnými zaměstnanci a teprve poté si vyžádat schválení konkrétní košile a rozpočtu u nadřízené schvalovací autority. Tento scénář se spíš týká košilí pro obchodní týmy, manažery a administrativu.

Firemní košile pro restaurace vykazují větší autoritativní rozhodování provozovatele nebo přímo majitele, z jehož impulzu dochází k identifikaci potřeby, má jasný názor na design a kvalitu a rychle se sám rozhodne. Během týdne je hotovo. Zaměstnanci si rovnou vyberou svoji velikost.

Dle přijaté objednávky na konkrétní počty košilí dle velikostí, pohlaví a střihů připravíme do druhého dne Zálohovou fakturu, kde shrneme celkové počty košilí v objednávce a případně ceny za výšivku loga. Zálohovou platbu je potřeba odeslat obratem, abychom mohli objednat zboží a začít s vyšíváním výšivek. 

Samotná realizace první zakázky, tj. včetně přípravy loga ve vyšívacím programu zabere dva týdny včetně výšivky loga na všechny košile. Během třetího týdne od přijetí zálohové platby odesíláme kompletní zakázku kurýrem. Následné zakázky probíhají o několid dnů rychleji.

Pokud šijeme privátní firemní kolekci od 50ti kusů, pak realizace na naší straně trvá i 2 měsíce dle objemu předem nasmlouvaných zakázek.

Shrnuto časy na naší straně - od prvního kontaktu po doručení - celkem za všechny úkony +/- 20 pracovních dnů, tj. 1 kalendářní měsíc. Opakované zakázky bez zasílání vzorků realizujeme za 10 pracovních dnů, tj. 14 kalendářních dnů.

Kolik stojí firemní košile s logem

Kolik stojí firemní košile s logem na SmartMen.czNěkteré částky za košili do firmy, restaurace, hotelů a do služeb obecně jsme již uvedli průběžně v textu nahoře. Nyní jsme se podívali na úspěšné cenové nabídky za dobu 12ti měsíců nazpět. Nebylo by fér uvádět jedinou průměrnou cenu. Je třeba rozlišovat v prvé řadě kvalitu, dále poptávané množství a typ košile. 

Košile s dlouhým rukávem z bavlny

Pro většinu zákazníků vybíráme košile z výše uvedeného Duálního konceptu. Výrobce ušije stejný typ košile pro muže & ženy. Rozdíly jsou pouze ve střihu a velikostech. Látka a odstín jsou totožné. Tuto variantu preferují zákazníci ve službách - restaurace & hotely. Ceny košilí pro muže i ženy jsou totožné. V cenové nabídce se ceny pro muže a ženy mohou lišit dle předpokládaných minimálních počtů. Ve službách často převažují ženy. V obchodě je více mužů.

Zabýváme se prodejem košilí z bavlny, případně s převahou bavlny (95 %) s příměsí elastanu. V této kvalitě začínají ceny za 1 ks na Kč 499,- bez DPH. Minimální požadované počty v jedné zakázce se snažíme držet co nejníže z důvodu doplňování a průběžného nahrazování košilí u zákazníků. Obvykle uvádíme jako minimální počet 5 až 10 ks v objednávce pro muže i ženy dohromady a to zejména z důvodu požadovaného počtu pro vyšívání loga. Lze realizovat zakázky i od 1 ks. Fixní náklady košili prodražují - doprava, příplatek za výšivku.

Také v segmentu levnějších a středně drahých košilí existují různé kvality a tím i různé cenové úrovně. Nejčastěji nabízené košile se pohybují v cenách od Kč 599,- do Kč 750,- bez DPH. V těchto případech hraje cenu uvedená kvalita ale i předpokládané množství v zakázce. Poptávaná množství se pohybují v intervalu 10 ks až 50 ks

Košile a halenky v cenách okolo Kč 750,- bez DPH za kus jsou ušity z kvalitní česané bavlny o vyšší gramáži. Často s finální úpravou pro snadné žehlení. Za vyšší cenu  získá zákazník reprezentativní košili se snadnou údržbou.

Nejlepší nežehlivé košile ETERNA

Prémiové nežehlivé košile značky ETERNA nezapočítáváme do výše uvedených cenových indikací. Jedná se o kategorii luxusních pánských košilí a dámských halenek, jejichž maloobchodní cena začíná na Kč 1.500,-, ale dle typu košile se reálně pohybuje mezi Kč 1.700,- až Kč 2.000,- s DPH. 

Také ETERNY si našly příznivce z řad firemních zákazníků pro vysokou kvalitu používaných látek se specializací na nežehlivé nebo jednoduše žehlitelné materiály a moderní design. My jsem se rozhodli pro zařazení těchto košilí také z jiného praktického důvodu. ETERNA ve stálé kolekci nabízí pro muže 4 střihy - Super Slim, Slim Fit, Modern Fit a Comfort Fit a dále až 5 délek rukávů a délek košilí. Pro ženy jsou v nabídce 2 střihy - Slim Fit a Modern Classic. Existuje tedy vysoká pravděpodobnost, že vybrané košile budou slušet a dobře sedět všem zaměstnancům v obchodním týmu, administrativě i managementu.

Ceny pánských košilí ETERNA pro firmy se pohybují nejčastěji od Kč 1.000,- do Kč 1.100,- bez DPH. Dámské ETERNY jsou řádově o Kč 100,- dražší dáno propracovanějším střihem košilových halenek.

Košile s krátkým rukávem

Letní firemní košile s krátkým rukávem jsou na kuse od Kč 50,- až Kč 100,- levnější než jejich relevantní protějšky s dlouhým rukávem. Ceny tedy začínají na Kč 399,- bez DPH. Mohou tedy být aleternativou k polo tričkám.

Výšivka firemního loga

Ceny za výšivku firemního loga uvádíme zvlášť. Cena se totiž skládá ze dvou složek. Fixní částka v intervalu od Kč 800,- do Kč 1.000,- bez DPH dle složitosti (počtu barev) loga je jednorázovou počáteční investicí do vytvoření vyšívacíhp programu pro konkrétní tkací stroj. Dříve vytvořená loga v jiných programech jsou složitě přenositelná. Program lze poté opakovaně používat na všechny následující zakázky a na všechny oděvy - fleece, svetry, polo trička apod. 

Variabilní cena v intervalu od Kč 30,- do Kč 50,- bez DPH je cenou za 1 výšivku. Cena je určena počtem ks v jedné zakázce a velikostí loga. Uvedené ceny odpovídají velikosti loga na límeček v délce do 10 cm.

Doobjednání dalších košilí a flexibilita

Pokud máte pocit, že fluktuace Vašich zaměstnanců by měla být nižší, že zaměstnáváte brigádníky v sezóně, obecně pokud působíte v segmentu restaurací a služeb, pak budete potřebovat nejdéle 1x za rok obléknout nové zaměstnance, ale možná častěji. 

Pokud jednorázově vybavíte Vaši provozovnu nebo obchodní tým řekněme 20ti košilemi, pak přiobjednání může být pouze 5 ks a 5 výšivek loga. Budete je potřebovat co nejrychleji a s nejmenším úsilím. Vybírejte tedy z nabídky košilí skladem. Sklad hotových konfekčních košilí pro výšivku firemního loga se nachází v ČR (u nás vzorky a košile SmartMen, košile a polo trička značky Adler), v Rakousku (většina sortimentu košilí) a v Německu (ETERNA). Doručení netrvá déle než 5 pracovních dnů. Včetně výšivky loga se dostaneme k deseti pracovním dnům.

Co je potřeba vědět pro cenovou nabídku

Jsme malá rodinná firma s rychlým rozhodováním majitelů a mnohaletou zkušeností s vlastní značkou košilí SmartMen a distribucí košilí zahraničních značek pro firemní zákazníky. Proces vyhledávání, doporučení a realizace zakázek firemních košilí s logem se snažíme co nejvíce zeefektivnit, zjednodušit, zrychlit a zlevnit. Proto jsme napsali i tento článek. 

Všechny naše cenové nabídky, které zasíláme do druhého dne, jsou závazné, úplné, včetně platebních a dodacích podmínek, s fotkami zboží a jejich popisem nebo s odkazem na popis produktů v našem eshopu. Pro vytvoření nabídkové ceny potřebujeme vědět následující:

  1. Výběr konkrétní košile nebo typu košile a my doporučíme varianty
  2. Přibližný počet košilí v první objednávce zvlášť muži a ženy
  3. Zaslání loga v obrázku

Nic víc nepotřebujeme. Jedná se "pouze o košile". Pro nás není výroba a prodej košilí žádá věda. Jenom chceme, aby nás to nadále bavilo a Vy a Vaši zaměstnanci jste byli spokojení.

Kontakty, dotazy a co Vás dále zajímá

Přejete si na něco zeptat? Máte zájem se nezávazně informovat na firemní košile, firemní dress code a jiné oblečení? Stačí vyplnit krátký formulář nebo nás přímo kontaktujte.

DENIMAR TAILORING s.r.o.
provozovatel eshopu SmartMen.cz
Martin Huk
majitel

Tel: +420 725 976 766
E-mail: info@smartmen.cz

Jak vybrat velikost košile

Online katalogy dodavatelů

Přihlášení

K ukládání nastavení a správnému fungování využíváme soubory cookies. Používáním stránek s jejich používáním souhlasíte. Vice info o cookies v tomto odkaze.