Jak stylově a levně obléknout personál restaurace a kavárny
Počet shlédnutí 15458
Zákazník se bude do Vaší restaurace nebo kavárny rád vracet za dobrým jídlem, vynikajícím servisem a příjemným prostředím. První dojem na návštěvníka v pohostinství udělá vystupování číšníka a servírky ale i styl jejich oblečení.
Kvalitní a čisté pracovní oděvy pro číšníky, servírky a barmany jsou pro úspěšnost Vaší restaurace zásadnější, než oděvy pro zaměstnance v kuchyni a zázemí. Poradíme Vám, jakým způsobem a za kolik vybavit Vaše zaměstnance v gastronomii kvalitními funkčními pracovními oděvy.
Pracovní oblečení pro číšníky a servírky v restauraci a kavárně od 1 do 5ti zaměstnanců
Neřešte nákladné uniformy šité na míru ani překonané bílé košile s krátkým rukávem, motýlkem a černé kalhoty. Snažte se navodit útulnou rodinnou atmosféru v neformálním stylu Smart Casual & Business Casual. Slaďte personál do týmových barev. Kliďně ať nosí polo trička a džíny. Ať mají všichni stejná trička a džíny ve stejné barvě.
Polo trička pro číšníky i servírky
Nejlevnější polo s krátkým rukávem zakoupíte od Kč 200 bez DPH. Díky límečku a výštřihu se zapínáním na několik knoflíčků získáte elegantní vzhled Vašich zaměstnanců. Pola lze nosit celoročně. Kdo v zimě nosí košile s dlouhým rukávem, rád v létě sáhne po polo tričku. Ideální outfit pro kavárny, bary a letní zahrádky. Nedoporučujeme střídat s tričky s kulatým výstřihem. Jsou sice ještě levnější, ale jako svrchní oděv se k reprezentaci restaurace nehodí.
Potisk logem & výšivka
Polo lze jednoduše opatřit logem provozovny. Již od Kč 25 bez DPH pořídíte potisk loga na levou náprsenku. Potisk se hodí zejména na hladké oděvy s jemným úpletem. Pro tradiční polo piqué, která mají strukturovanou tkaninu, se lépe hodí výšivka. Na náprsenku pořídíte výšivku okolo Kč 50 bez DPH. K tomu je potřeba jednorázově zainvestovat do vyšívacího programu (okolo Kč 500 bez DPH). Tento program lze dále využívat na všechny výšivky na zástěry, rondony a další oděvy.
Číšnické košile pro ženy i muže
V barevné nebo vzorované pánské košili s dlouhým rukávem, džínech nebo plátěných kalhotách – chinos se spíš trefíte do vkusu Vašich zákazníků. Servírky mohou nosit dámské košilové halenky. Akčně vypadají vyhrnuté rukávy jak u mužů, tak u žen. V letních měsících je možné nosit vyhrnuté rukávy celý den. Trička s reklamou na značkové nápoje dodavatelů vypadají lacině a nehodí se ani do menších provozoven. Ta si nechte do kuchyně.
Branding je stejný jako u polo triček. Na košilích lépe vypadá výšivka loga restaurace, než potisk. Výšivky se vzhledem k ceně a umístění používají o rozměrech 6 až 8 cm na délku. Na rozdíl od korporátních log se nevyšívají na límečky, ale na levé náprsenky a levé rukávy. Pro větší rozměry loga a pro umístění na záda je vhodnější potisk.
Jak jednoduše odlišit zaměstnance od zákazníka?
Jednoduchým a účinným poznávacím znamením personálu restaurace a kavárny může být zástěra. Zástěry jsou praktické, elegantní, levné, jednoduché na údržbu, dostatečně reprezentativní.
Výhodou zástěr je jejich pořízení v jedné velikosti a jednom střihu jak pro číšníky, tak pro servírky. Zaměstnanci tedy mohou nosit vlastní oblečení a mít přidělenou univerzální zástěru.
Pasové zástěry pro muže i ženy
Jednoduchou pasovou zástěru lze pořídit od Kč 200 bez DPH. Zavazuje se tkanicí ze stejného materiálu. Co se týče délky, tak krátké sahají nad kolena. Dlouhé pasové zástěry končí na úrovni holení. Mohou ale nemusí mít kapsu. V nabídce bývají i ve 30ti barevných odstínech. Krátké pasové zástěry nenosí jenom ženy, ale i muži!
Laclové zástěry
V laclových zástěrách personál vypadá vždy akčně. Hodí se zejména pro práci za barem nebo obslužným pultem. Mají jednu velkou kapsu. Délka zástěry se upravuje stahovací sponou. Uvazuje se vzadu na tkanici. Výšivka značky provozovny na laclu vypadá skvěle.
Drobné detaily a výšivka loga
Barevné motýlky, kravaty a šle pro barmany a číšníky mohou být nápadným detailem v odívání zaměstnanců v gastronomii. Skoro nic nestojí a nevyžadují prakticky žádnou údržbu.
Výšivka loga patří již k nákladnějším a organizačně složitějším rozlišovacím znakům. Program na výšivku loga stojí Kč 500 bez DPH a lez jej používat opakovaně. Samotná výšivka loga stojí mezi Kč 50 bez DPH dle složitosti a velikosti loga. Povedené vyšívané logo na laclu zástěry udělá dojem na Vaše zákazníky.
Pracovní gastro oděvy pro provozy s okolo 15ti zaměstnanci
Pro středně velké restaurace nebo menší sítě restaurací a kaváren již ekonomicky dává smysl investovat do číšnických košilí a dámských halenek s logem provozovny. Výšivku loga lze umístit decentně na límeček košile, pokud kombinujete s laclovou zástěrou, vestou, nebo jinými nápadnými doplňky. Výšivku lze také nápadně umístit na dlouhý rukáv košile, náprsenku nebo na zadní díl košile. Pánské košile a dámské košilové halenky jsou v konfekčních velikostech k dostání ve střihu Slim fit a Regular fit. Přiléhavé košile Slim fit působí modernějším dojmem.
Kolik stojí číšnická košile s logem?
Jednobarevná kvalitní pánská košile a dámská košilová halenka s dlouhým rukávem ze 100 % bavlny s úpravou pro snadné žehlení vyjde na Kč 400 - 800 bez DPH. Pro restaurační provozy nedoporučujeme směsové látky (bavlna s polyesterem), protože nejsou zejména v letních měsících pohodlné pro celodenní nošení.
Výšivka loga Vás přijde okolo Kč 50 bez DPH. Jednorázová investice do programu loga Kč 500 bez DPH. Číšníkům, barmanům a servírkám tedy restauratér poskytne pracovní košile a zástěry. Zaměstnanci si pořídí zbytek oblečení ve vlastní režii. Košile lze prát společně s ostatními oděvy a péči o košile zvládnou všichni zaměstnanci sami.
Flexibilita dodávek & vzorky zdarma
Oblečení pro personál restaurace musí perfektně sedět. Při výběru košilí si osahejte materiál a pokud možno dejte všem vyzkoušet, zda jim padne velikost a střih. Jakmile se na košili vyšije Vaše logo, již ji nebudete mít možnost vrátit dodavateli. Solidní dodavatel oděvů Vám umožní vyzkoušet vzorky zdarma včetně úhrady nákladů na poštovné.
Skladové zásoby profesních košilí jsou zásadní podmínkou pro dlouhodobou spolupráci dodavatele se zákazníkem. I s výšivkou loga by doručení košile nemělo trvat déle než 3 týdny. Vzhledem k fluktuaci zaměstnanců v restauracích, sezónnosti a potřebě najímání brigádníků si vyjednejte co nejnižší minimální množství košilí v jedné objednávce. Dodavatel by měl být schopen dodat i jedinou košili za předem domluvenou cenu.
Oblečení do sítí restaurací a kaváren
Netvrdíme, že velké řetězce restaurací mají vynakládat velké prostředky na nákladné uniformy pro obsluhu. Naopak. Díky úsporám z rozsahu mohou restaurace s 20ti a více zaměstnanci získat od výrobce pracovních gastro oděvů množstevní slevy na košile i výšivky loga.
Úspěšné restaurace mohou více času věnovat přípravě koncepce pracovního oblečení na provoze a sladit ji s celkovou koncepcí a zaměřením restaurace. Jednoduchost a účelnost v odívání zaměstnanců platí i v tomto případě. Restaurace si mohou dovolit investovat do kvalitních a nápaditých číšnických košilí a dámských halenek pro servírky. Kvalitní materiály mohou být doplněny barevnými kontrasty na límečku, manžetách a knoflíčkách. Individuální přístup a návrhy designu ze strany výrobce je samozřejmostí.
Nejendá se o šití košilí a halenek na míru zaměstnancům ale na míru firmě. Díky vyššímu počtu košilí získá zákazník množstevní slevu a unikátní uniformu ušitou v Česku za cenu skladové konfekce z Bangladéše. Při zakázkovém šití je potřeba plánovat objednávky a přiobjedávky oděvů dopředu vzhledem k delším dodacím lhůtám - od 1 do 3 měsíců. Řešením je držení pohotovostní zásoby oděvů napříč velikostmi u zákazníka nebo dodavatele.
Nový komentář