Oblečení jako daňově uznatelný náklad

Reprezentativní oblečení zaměstnanců a majitelů jako daňové uznatelný náklad.

Šaty dělají člověka. Poněkud kontroverzní rčení, ale zcela jistě pravdivé. Zejména ve světě obchodu a podnikání. Jaký uděláte první dojem na zákazníka Vy, nebo Vaši zaměstnanci často rozhoduje o uzavření, nebo neuzavření obchodu.

První dojem je nejdůležitější

Jestliže poskytujete služby, prodáváte zboží, výrobky nebo řešení na míru, je ve Vašem zájmu vypadat co nejlépe a dbát na reprezentativní zevnějšek Vašich obchodníků. V případě, že zaměstnanci ve výběru správného oblečení a barev tápou, je potřeba jim poradit.

Obvykle není nutné školit zaměstnance banky v tom, jak mají chodit oblékaní do práce. U obchodníků, zejména vycházejících z technických profesí je to ale nutné. V obou případech neškodí vlídná rada kolegyně ohledně kvality materiálu a barevné kombinace.

Styl oblékání a firemní kultura

Není nutné míti čistě bílou košili s vyšitým logem firmy na límečku. Určitá jednotná kultura odívání napříč firmou ale neškodí. Košile, kravata a plátěné kalhoty je minimum. Sako sportovní nebo oblekové je vítaným pozvednutím úrovně firemních reprezentantnů.

Dřív než začnete investovat do košil a obleků zaměstnanců, zamyslete se nad firemní kulturou a tím, jak chcete být vnímáni zákazníkem. Bílá košile nemusí být vždy to pravé. Na výběr máte širokou paletu barev a odtínů pánského i dámského oblečení.

Jak poskytnout zaměstnancům reprezentativní oblečení a ušetřit na daních?

Zaměstnanci na obchodních a reprezentativních pozicích včetně statutárních zástupců a majitelů firem nesou nemalé náklady spojené s výkonem povolání ve formě investice do reprezentativního šatníku jako jsou pánské obleky, dámské kostýmky, košile, kravaty, boty apod.

Na rozdíl od pracovního oblečení definovaného jako ochranné pomůcky je zařazení těchto výdajů mezi daňové uznatelné náklady náročnější a firmy o této možnosti často ani nevědí. Ukážeme si na dvou příkladech, že původně společenské oblečení lze chápat jako daňově uznatelný náklad, nebo jej lze pořídit jako zaměstnaneckou výhodu.

Reprezentativní oblečení jako zaměstnanecká výhoda

Zaměstnanecké výhody jsou součástí odměňování pracovníků, jež nemají přímou vazbu na dodaný výkon zaměstnance. Jedná se o plošný benefit. Mezi známé benefity patří příspěvky na pojištění, sportovní aktivity, mobilní telefony, ale i reprezentativní společenský oděv zaměstnance. Zaměstnanecké výhody jsou hrazeny ze sociálního fondu společnosti, tj. ze zisku po zdanění, nebo-li jsou nedaňovým nákladem zaměstnavatele. Jednoznačný pozitivní finanční dopad je zde pro zaměstnance.

Společenské oblečení jako daňově uznatelný náklad

Aby oblečení zaměstnance splňovalo požadavky na daňovou uznatelnost, musí se jednat o tzv. stejnokroje. Stejnokroj je oblečení, které je nezaměnitelné s běžným oblečením. Nezaměnitelnost firemního oblečení lze zajistit vyšitím neodstranitelného loga firmy např. na límeček nebo manžetu pánské košile. Ve vnitřním předpise společnosti je potřeba stanovit povinnost zaměstnance používat pracovní oblečení při výkonu zaměstnání a zároveň popsat podobu jednotného oblečení. O předání oblečení zaměstnanci existuje zápis. Firemní oblečení ani jeho údržba není považována z pohledu zaměstnance za zdanitelný příjem. Zaměstnanec tak z hodnoty oblečení neodvádí sociální ani zdravotní pojištění.

Daňový odečet nákladů na oblečení reprezentantů firmy je ve skutečnosti vcelku jednoduchý. Po jednorázovém nastavení interních předpisů se daňová úspora stane běžnou součástí Vašeho podnikání. Pořízení oblečení u dodavatelů plátců DPH představuje další významnou úsporu z rozpočtu zaměstnance i zaměstnavatele.

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení